EU “FABRA FA APOLOGIA DEL DELICTE AMB L’AEROPORT”

El regidor d’EU-l’Entesa a l’ajuntament de Cabanes, i membre del Consell Polític d’IU, Carles Mulet, ha afirmat aquest matí, que les declaracions fetes per Carlos Fabra, afirmant que si el PP continuara manant en Madrid, l’aeroport no s’haguera paralitzat, evidencien el que es ve denunciant, que l’aeroport és il·legal, i que el PP en Madrid havia estat còmplice des del principi

Segons Mulet, Fabra fa apologia directa del delicte amb aquestes afirmacions “ El PP en Madrid des del principi s’ha saltat la llei pel caprici personal de Carlos Fabra, i el que ve a dir el president de la Diputació, és que tot continuaria dins la il·legalitat si el PP continuara manant.”

Foto: arpellot cendrós, greument amenaçat per l’aeroport

[@more@]

Proves d’eixes il·legalitats són, segons el representant d’EU, tota la documentació de l’Advocació General de l’Estat que mostren les mancances del projecte, i com en lloc de solucionar-les, des de Madrid es permetia tirar endavat “no es tracten només de favors en la papesasa burocràtica, sinó actes irresponsables que posen en joc la seguretat del vol, i a tota una comarca baix l’amenaça d’unes instal·lacions inviables, amb dades falsejades.

Segons els informes, m des del 2002, El Director General d’Aviació Civil, s’adreça a l’advocat de l’Estat, preguntant si l’Aeroport de Castelló ha de contar o no en un Pla Director, i saber a qui correspon la redacció del mateix, si al titular de l’aeroport ( AEROCAS-Diputació de Castelló) o a AENA .

La resposta és facilitada el 18 de novembre del mateix 2002, per l’advocat de l’Estat, Rafael Domínguez, el qual diu que:

L’Aeroport ha de constar d’un Pla Director.

El Pla Director ha d’estat elaborat conjuntament per l’Estat i la Diputació Provincials de Castelló.

Per part de l’Estat, qui participe en la redacció pot ser o bé ANEA, o bé Foment.

En 29 d’octubre del 2004, El Director General d’Aviació Civil es torna a adreçar a l’advocacia de l’Estat, informant que la Diputació de Castelló havia remés còpia del projecte constructiu del mateix, advertint que l’aeroport no disposava de cap Pla Director aprovat, preguntant a l’òrgan jurídic de l’Estat si és necessari que existeixca prèviament un Pla Director per aprovar el projecte de construcció d’un aeroport, així com se comprave l’adequació del projecte al mateix, o , pel contrari, es tracte de documents que poden tramitar-se de manera independent.

Aviació Civil entén que ha de ser la Diputació qui designe personal de l’obra per al Programa de Seguiment Ambiental, , i deixar tota la responsabilitat administrativa a la Diputació;( davant els dubtes, Aviació Civil es llava les mans de tot el projecte, i deixa la responsabilitat en la Diputació, demanant als serveis jurídics de l’Estat informe si aquest tenen raó.)

En data 6 d’octubre del 2005, l’advocacia de l’Estat justifica sobradament la suspensió de les obres de l’aeroport de Castelló decretades a l’agost:

S’ha d’aprovar el projecte constructiu de l’aeroport abans de començar de manera efectiva l’activitat material de construcció.

La Diputació confon interessadament el fet que s’haja autoritzat a construir l’aeroport, amb l’aprovació del projecte constructiu ; per tant, el projecte constructiu no està aprovat, i sense l’aprovació, tot i l’autorització, no es poden dur a terme les obres.

L’aprovació del projecte no pot ser entesa pel fet que la Conselleria d’infraestructures aprove una Pla Especial d’ordenació Urbana, ja que ha de ser Foment qui aprove el projecte. I pel fet que el PEOU de Conselleria només es limita al planejament urbanístic.

– En data 23-09.04 es va iniciar un altre expedient de paralització de les obres, al constar ja aleshores que les mateixes havien començat a executar-se. Aquell expedient es va arxivar quan la Diputació va contestar que en data, 8-10-04, que s’havie paralitzat les obres.

Per tant, Fabra ho encerta quan diu que el PP no haguera paralitzat les obres, ha que no ho va fer quan tocava; en el 2002 la Diputació era coneixedora del fet que era del tot necessari l’elaboració conjuntament amb Aena o el Ministeri d’un Pla Director de l’aeroport. La connivència i complicitat del Govern Central del PP d’aleshores amb Carlos Fabra, va permetre que les obres es començaren sense els passos que la pròpia advocacia general de l’Estat demanava.

Es va iniciar un expedient de paralització de les obres per la vulneració de la DIA en 2004, però no per la falta de Pla Director; aquest nou expedient de paralització només s’ha donat amb el canvi de govern central, i per les pressions contràries a l’aeroport.

Per tant, és un fet evident la complicitat de l’anterior Govern del PP, que coneixedor que no existia un Pla Director, no va posar impediment perquè les obres continuaren.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.