EU DEMANA A LA UNIÓ EUROPEA MESURES CONTRA LES OBRES IL•LEGALS DE L’AEROPORT.

Willy Meyer adverteix a la Comissió que Govern Central i autonòmic han estat mentint

L’eurodiputat d’Izquierda Unida, Willy Meyer, ha tornat a dur davant l’Eurocambra les il:legalitats de l’aeroport de Castelló, després que els Jutjats haguen decretat la paralització de les obres, i d’aquest manera es demostre que les denuncies fetes en el seu dia per veïns, Gecen i EU tenien fonament.

Justament l’any passat, Meyer va denunciar davant l’eurocambra que les obres que afectaven en la muntanya de Santa Bàrbara mancaven de DIA, aleshores, la Unió va obrir una investigació que no va avançar per la resposta oficial del Govern Central que afirmava que estava tot dins la legalitat. Ara, els Jutjats han demostrat la mentida del Govern, i s’obri una nova via per a que des de Brussel·les s’actue contra un projecte que des del seu principi és un cúmul d’irregularitats. .

[@more@]

Segons esmenta Meyer, les respostes donades pel Sr. Dimas en nom de la Comissió, a les preguntes E-3986/05ÉS, E-3987/05ÉS, E-3988/05ÉS ,sobre la suposada infracció de la Directiva 85/337/CEE (modificada per la Directiva 97/11/CE) en la construcció de l’aeroport de Castelló, la Comissió va informar que es va tancar en 2001 una investigació incoada en relació amb el mateix projecte, es va afirmar que “ Atenent a les noves dades facilitades, la Comissió no disposa d’informació suficient per a determinar si s’ha infringit el que disposa la declaració d’impacte ambiental o si es construeix l’aeroport en una zona diferent de la que va ser objecte de l’EIA. Segons va respondre la Comissió, aquesta sol·licitaria a les autoritats espanyoles que facilitaren informació suplementària per a poder procedir a una investigació sobre aquest assumpte en relació amb el Dret mediambiental comunitari pertinent, i que la Comissió mantindria informat aquest Eurodiputat sobre qualsevol novetat respecte d’això.

Passat quasi un any d’aquesta resposta, aquest Eurodiputat no ha rebut cap novetat sobre la investigació oberta. Destacant que en el 10 d’octubre del 2006, el Jutjat d’Instrucció número 4 de Castelló va decretar la paralització de les obres de construcció de l’aeroport, en corroborar-se la denúncia d’un grup ecologista, de la inexistència de Declaració d’Impacte Ambiental en l’àrea de la muntanya de Santa Bárbara; monticle arrasat ja en part per aquestes obres

Per tant, l’acció de la Justícia demostra que l’administració valenciana i espanyola ha mentit en emparar i donar per bones unes obres que no tenien impacte Ambiental ( podent d’esta manera, haver mentit també a la Comissió si aquesta ha preguntat a les administracions implicades)

Estem doncs, tal com ha reconegut la Justícia, davant d’una vulneració de legislació europea en el que afecta l’article 2 de la Directiva 85/337/CEE del Consell relativa a l’avaluació de les repercussions de determinats projectes públics i privats sobre el medi ambient modificada per la Directiva 97/11/CE ( DO L 73 de, els projectes que puguen tindre repercussions importants sobre el medi ambient estan subjectes a l’obtenció d’una autorització i han de sotmetre’s a una avaluació pel que fa a les seues repercussions. Aquests projectes es defineixen en l’article 4 i en els annexos I i II de la Directiva).

És per això que es pregunta a la Comissió del Parlament Europeu.

Quina investigació va obrir la Comissió tal com va afirmar es faria en la resposta a les preguntes E-3986/05, E-3987/05 i E-3988/05?, quals van ser les conclusions, i per que motiu no es va informar aquest Eurodiputat?

Davant de la manifesta vulneració de les Directives Europees, que mesures pensa adoptar la Comissió?.

Aquesta il·legalitat dóna fonament a les anteriors denúncies efectuades en les preguntes E-3986/05, E-3987/05 i E-3988/05, i fan exigible l’elaboració d’un nou E.I.A de tot el projecte de l’aeroport Pensa la Comissió exigir aquesta mesura a Espanya vista la manipulació de la DIA original

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.