EU A CASTELLÓ, BENICÀSSIM I CABANES REBUTGEN LA PROPOSTA DE NOU DESDOBLAMENT DE LA N-340 I DEMANEN ALLIBERAR L’AP-7

Els representants d’Esquerra Unida a Castelló i Benicàssim han reiterat avui el seu rebuig al traçat alternatiu que proposa el PP al desdoblament de la N-340 entre Castelló i Orpesa, i reiteren que la única opció de futur i sostenible és alliberar l’AP-7.

CASTELLÓ: El coordinador d’Esquerra Unida a Castelló, Carmelo Garcia, ha reiterat que totes les alternatives tècniques que es proposen en el traçat, siga quina siga i per molt que intente minimitzar l’impacte en propietaris, veïns i entorn, tindrà un cost mediambiental altíssim “ PP i PSOE es dediquen a posar pegats i solucions temporals que acaben destroçant el territori i formigonant el poc de terra que ens queda, com s’ha demostrat fins ara, la comunicació entre Benicàssim i Castelló continua sent caòtica, encara que es multipliquen els vials i es faça desaparèixer més horts de tarongers, els embussos i retencions no minven, sinó que van a més. Cal per tant, un replantejament global, i no cercar només les solucions en depredar més el territori per poder emprar més cotxes, sinó cal recordar que hi ha una assignatura pendent que és el transport públic. SI es potenciara aquest, la dependència de les persones amb el vehicle privat seria molt inferior;

[@more@]

tots els anys EU demana en esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat partides per dotar de trens de rodalies de Castelló cap als pobles del Nord, i tant PP com PSOE es neguen a acceptar el tema. En els pressupostos de la Generalitat demanem portar els Ferrocarrils de la Generalitat a l’àrea metropolitana de la Plana i el Tramvia, i el PP s’ha despenjat amb la proposta de substituir aquest necessari projecte per un simple bus “guiat”, i al mateix temps, l’oferta d’autobusos regulars entre Castelló-Benicàssim-Orpesa no dóna servei suficient per a gent treballadora i estudiants.

Garcia ha remarcat que fer un nou desdoblament a la N-340 és una solució a molt curt termini, que ràpidament quedara obsoleta, vaja per on vaja el traçat, i tindrà un impacte elevadíssim, quan la solució seria alliberar l’AP-7

BENICÀSSIM . Segons el regidor d’EU a Benicàssim, Sebastian Esparducer,

EU manté la postura oficial de l’ajuntament aprovada en Ple, la qual va ser fruit d’un debat social previ, i el pronunciament dels òrgans de participació ciutadana. “la alliberament de l’AP-7 com a alternativa al desdoblament de la N-340”. Des d’EU continuem considerant que la millor opció per a Benicàssim és la alliberament de l’autopista, la resta d’alternatives suposen clars perjudicis territorials, mediambientals, turístics, econòmics i socials, que comprometran de forma determinant el futur del nostre municipi. En aquest sentit des d’EU partim de la convicció que l’opció més favorable i real és la insistència en la alliberament, i ara sembla el moment més oportú per a insistir en això, procés preelectoral, elaboració pressuposts, i consciència social.

No entenem la claudicació dels partits majoritaris PP-PSOE i altres com ARB que donen per perduda aquesta opció. El sentit comú inclina la balança cap a la no creació d’una nova infraestructura que cicatritzarà el territori, i que segons els terminis i pressuposts que es manegen, estaria conclosa en un període temporal pròxim al rescat de l’AP-7, i amb un cost molt superior la alliberament del tram afectat de l’AP-7.

A més no entenem les presses aplicades per a la presa de la decisió sobre l’opció proposada des de la Conselleria, que per cert és idèntica a una de les tres alternatives presentades en el 2003. Hem demanat temps i que en tot cas, si algú pretén trencar el consens aconseguit siga des de la reproducció del procés de participació i decisori ja realitzat. Ens ha sorprès la postura del PP-ARB i PSOE d’acceptar de bon grat el fons de la qüestió, ratllant de postura “numantina” la petició d’EU de continuar insistint en la alliberament com a alternativa. No tenim cap dubte, que si el PP en la Generalitat, i el PSOE a Madrid recolzen la alliberament, això seria una ràpida realitat. Resulta com a mínim curiós que partits que fa setmanes van adoptar una posició clara i es van mobilitzar per ella, en pocs dies canvien de forma tan radical i inexplicable.

CABANES

El secretari d’organització d’EU a Cabanes i Ribera, Victor Suarez, ha manifestat que les propostes puntuals del PP i PSOE respecte a la saturació de la N-340 en l’àrea metropolitana de Castelló, totes acaben condemnant als nuclis de la Ribera de Cabanes, ja que es limiten a traslladar el problema més a dalt “ tant quan es dóna servei gratuït als camions durant l’estiu en l’AP-7 entre Castelló i Orpesa, com en les propostes que ara es formulen, qui acaba rebent la saturació del tràfic és la Ribera de Cabanes, on la N-340 continua travessant nucli urbà, es veu que pel simple fet de ser molta menys població que la resta de localitats, no es dóna el dret a viure sense el risc continu de vore com davant de ca nostra es multipliquen els accidents, molts d’ells mortals, alguns dels quals han segat la vida a veïns nostres. “netejar”, entre Castelló i Orpesa la N-340, per a justament al terme municipal de Cabanes torna a abocar dins d’una travessia urbana al tràfic pesat que s’ha desviat en els pobles grans, és continuar condemnant a aquesta localitat a continuar sent un punt negre viari. Tant PP com PSOE han ignorat aquesta situació tot i la nostra reiteració, per tant, les propostes d’ara del PP d’un traçat alternatiu, continua sent més del matiex; que ens traguem els embussos, els accidents i la saturació els veïns de la Ribera.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.