Garcia “ Llorca, Fabra i la Conselleria donen l’esquena a demanar l’alliberament de l’AP-7 i aposten per destroçar el territori”

El coordinador d’Esquerra Unida a Castelló, Carmelo Garcia, ha lamentat que en la reunió d’avui entre els alcaldes de Benicàssim, Castelló, i el Conseller d’infraestructures, es limiten a buscar un traçat de consens per a una nova variant de la N-340, i s’obliden de nou de buscar alternatives més raonables com alliberar l’AP-7

Per a Garcia, es demostra d’aquesta manera que el PP no té ni capacitat reivindicativa més enllà dels guions del seu partit, encara que siga per demanar inversions raonables, potser afectats per un sentiment de culpa al ser responsabilitat total d’aquest partit que Castelló i la resta de les comarques continuem en una autopista on el peatge s’ha allargat injustificablement “La gent de les comarques de Castelló hem estat pagant durant tots aquest anys unes tarifes molt altes a l’empresa concessionària, que ni de lluny s’ha correspost amb la qualitat del servei ofertat. Fa més de quinze anys que des d’ Esquerra Unida s’està demanant l’alliberament d’aquesta via. Vam participar molt activament en la “Coordinadora del País Valencia A-7 sense peatge”, que va tallar l’aleshores A-7 en tres punts a l’hora en Castelló, València i Alacant fa uns dotze anys. L’any 2005 acabava la concessió a Aumar de l’explotació de l’AP-7 i havia de passar a titularitat pública, i per tant, ser gratuïta. No obstant això, i sense cap lògica, l’anterior Govern Central va aprovar allargar la concessió fins al 2019. Amb el canvi de Govern Esquerra Unida ha presentat diverses esmenes als pressuposts generals per incloure una partida per tal alliberar l’AP-7. Aquestes esmenes no s’han acceptat i per contra es preconitza el desdoblament de la N-340.

[@more@]

Garcia ha recordat que justament ara, quan es parlar de la proposta de desdoblar la N-340, caldria recuperar d’un la gratuïtat de l’autopista, donat que desdoblar la Nacional és un projecte que costaria molts anys, diners, i faria desaparèixer milers de metres quadrats de terra del nostre ja esgotat litoral, mentre que l’alliberament de l’AP-7 podria ser un fet immediat, i sense necessitat de cap nova agressió al medi i a les terres. “L’autovia de la Plana, que en teoria ajudaria a descongestionar per l’interior aquest vial, està sent construïda a un ritme molt lent, que fa que a curt i mig termini no ajude a solucionar el problema.”

El coordinador d’EU ha recordat que EU ha tornat a demanar enguany en les negociacions dels Pressupostos Generals de l’Estat, l’alliberament de l’Ap-7, mentre, els alcaldes de Benicàssim i Castelló, prefereixen continuar deixant sense un pam de terra als seus termes municipals, i fer nous vials en lloc d’aprofitar el que ja hi ha

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.