EU DIU QUE ELS PRESSUPOSOTS DE L’ESTAT CONTINUEN OBLIDANT-SE DE LES PRIORITATS DE CASTELLÓ

La
diputada Isaura Navarro lamenta “l’abandonament del tren convencional”
en benefici de l’AVE i atribueix a la “manca d’esperit reivindicatiu”
dels socialistes i populars valencians “una inversió insuficient”
La diputada d’Esquerra Unida-Izquierda Unida en el Congrés dels Diputats, Isaura Navarro,
ha fet aquest matí una primera valoració dels pressupostos generals de
l’Estat per a 2007, presentats ahir pel govern, i que la parlamentària
ha considerat “decebedors i continuistes respecte de la orientació de
la política pressupostària del Partit Popular”. “Abans que el nostre
grup puga introduir esmenes per millorar aquesta previsió, i més enllà
de la política hídrica, no s’aprecia cap canvi substancial per al País
Valencià entre les previsions pressupostàries de populars i
socialistes: sempre per baix de les necessitats reals valencianes i
sempre amb objectius que no són prioritaris com l’AVE, que se’n du
pràcticament tota la inversió dedicada a ferrocarrils”, va explicar la
diputada.

[@more@]



Segons la diputada d’EU, la majoria de partides referents a Castelló
són reiteracions d’exercicis anteriors, i no aporten cap novetat
destacable, i les comarques de Castelló no rebran més del 15 % del
destinat al País Valencià, sense cap aposta il.lusionadora.

FOMENT:
Algunes de les reivindicacions “ històriques” que EU ve demanant any rere any en la negociació dels pressupostos, com són la millorar de la N-232 i N-234 ara A-23 tindran un impuls considerable, però cal destacar que són actuacions que venen d’exercicis anteriors
S’inclou
la proposta d’EU aconseguida en la negociació de l’any passat de dotar
d’un miló d’euros als accessos nord de vila-real pel nord ( mirar : http://entescnpremsa.bloc.cat/post/3111/41552)
S’inclou també l’altra fita aconseguida per EU de destinar un partida pressupostària per la millora de la N-340 al seu pas del termes municipals de Peníscola, Benicarló i Vinaròs, amb la dada negativa de que es prevveu deixar el gros del pressipost, per al 2010 i acabar-la en el 2011.
Apareix una partida per la millora de la N-340
al termes municipals de Castelló, Benicàssim i Orpesa, projecte de
desviament d’aquest vial contra el qual EU ha al·legat i ha presentat
una Proposició no de Llei al Congrés perquè es desestime l’opció de fer
una nova circumval·lació a l’àrea metropolitana, i aquests diners es
destinen.
De nou les inversions en ferrocarrils “s’obliden” d’un altra de les peticions que sempre ve fent EU, que és
la de dotar de servei de rodalies de Castelló a Vinaròs, amb parada a
tots els pobles del litoral del Baix Maestrat, de nou, el PSOE continua
apostant pel model del PP; i les boniques inversions són per l’AVE.
Per tant, a banda d’alguna actuació puntual en la N.232,
no hi ha cap actuació nova de Foment a Castelló, es dediquen a complir
en allò que ja tenien programat en pressupostos anteriors.
CULTURA , continuen també sense aportar cap novetat, limitant-se a menudes quantitats compromeses anteriorment.
MEDI
AMBIENT TAMPOC aporta cap actuació considerable, sense noves
regeneracions de platges tot i els greus problemes de regressió de la
majoria.
Lamentable
també és que la societat ACUAMED destine el gros dels seu pressupost a
la construcció de dos dessaladores, la de Moncofa i la de
Cabanes-Orpesa, les dues imprescindibles per a fer possibles els grans
projectes urbanístics depredadores del territori dels quals els Govern
Central es converteix en necessari col·laborador.
No apareix cap partida “ nítida” per a la compra de terrenys en la Serra de la Renegà, tal i com es va comprometre el Govern amb EU.
I
igualment decebedor es la inclusió de nou, de més de 100 milions
d’euros per a la presó d’Albocàsser, aquella que Jordi Sevilla va
prometre no faria
I pel demés, pocs diners per a idees velles.
EU tornarà a presentar esmenes demanat més inversions en Castelló, destacant la xarxa de rodalies de Castelló fins a Vinaròs,

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.