EU demana en les Corts incloure l’escola d’infantil de Benicassim, a la xarxa pública

Després que el Ple d’ahir, acceptara la moció del grup municipal d’EU-l’Entesa per a incloure l’escola d’Infantil de Benicàssim en la xarxa pública, aquest mateix matí, el diputat autonòmic d’EU-Verds-Entesa, Ramon Cardona , ha presentat una Proposició No de Llei, instant al Govern Valencià a incorporar aquesta escola en la xarxa pública.

La important mobilització social, i la tasca del regidor d’EU-l’Entesa a Benicàssim, Sebastian Esparducer , ha aconseguit fer recular al govern municipal PP-ARB-Asin en la seua pretensió de privatitzar aquesta escola. “ la gent ha de vore, com mobilitzant-se, eixint al carrer, i donant la cara per reivindicar aquelles coses que es consideren justes, es poden aconseguir moltíssimes coses”

[@more@]

TEXT DE LA PNL:

A LA MESA DE LES CORTS VALENCIANES

Ramon Cardona Pla i Joan Ribó i Canut, Diputat i Síndic, respectivament, del Grup Parlamentari Esquerra Unida-Els Verds-E.Valenciana:Entesa, d’acord amb el que disposa l’article 154 i següents del RCV, tenen l’honor de presentar la següent Proposició No de Llei.

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

L’Ajuntament de Benicàssim va aprovar per unanimitat, al ple del dia 27 d’abril de 2006, una petició per tal que la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, assumisca l’escola infantil de 0 a 3 anys construïda per l’ajuntament.

Aquesta aprovació responia a les peticions de la comunitat educativa de Benicàssim que, repetidament, ha mostrat la seua demanda per que aquest servei fora públic i gratuït.

És per això que presentem la següent:

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

Les Corts Valencianes insten al Consell de la Generalitat perquè faça els tràmits necessaris per incloure l’escola infantil de 0 a 3 anys de Benicàssim dins la xarxa d’escoles infantils de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport.

Corts Valencianes, 28 d’abril de 2006

Signat.: Ramon Cardona Signat. Joan Ribó

TEXT DE LA MOCIÓ APROVADA AHIR:

MOCIÓN AL PLENO ORDINARIO CONVOCADO EL 27 DE ABRIL DEL 2006.

“POR UNA ESCUELA INFANTIL PÚBLICA Y GRATUITA”

PETICIÓN A CONSELLERÍA PARA INCLUIR EL CENTRO EN LA RED PÚBLICA DE ESCUELAS INFANTILES

Sebastián Esparducer Gargallo, portavoz del grupo municipal de EU- L´Entesa en el Ayuntamiento de Benicàssim, presenta ante el Pleno, la siguiente MOCIÓN:

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

NO A LA PRIVATIZACIÓN DE LA ESCUELA INFANTIL

Por una Educación Pública

El equipo de gobierno del ayuntamiento de Benicàssim decidió aplicar la gestión indirecta, es decir la privatización de la escuela infantil municipal. La cual recordamos ha sido sufragada integramente con el dinero de los ciudadanos de este municipio.

Ya en la pasada legislatura 1999-2003 se llevo a cabo una campaña de recogida de firmas y de presión constante al equipo de gobierno para cambiar el proyecto de ludoteca privada, que pretendían llevar a cabo, a un proyecto de escuela infantil pública.

Este proyecto privatizador fue cambiado durante la primera parte de la actual legislatura, y convertido en un proyecto público, en la actualidad vuelve a las manos de las empresas privadas de la mano del equipo de gobierno.

Recordamos que, no contentos con privar a los ciudadanos de este proyecto público, han llegado a cuestionar a la propia educación y profesionales públicos. Cuando es precisamente el sistema más democrático, igualitario, participativo, de mayor calidad educativa, y que cuenta con los mejores profesionales docentes.

Consideramos que en la decisión plenaria adoptada se han antepuesto criterios puramente mercantilistas por encima de su función social y pedagógica. Denunciamos el elevado coste económico que deberán pagar las familias usuarias. La externalización del proyecto docente del Centro, y la merma patente en términos de participación ciudadana, tanto en el proceso previo de decisión, como en el desarrollo de la actividad de la Escuela.

Consideramos que lo que nuestro municipio necesita es una educación pública, que permita a madres y padres tener la confianza de que sus hijos/as reciben una educación de calidad.

Con la privatización de la Escuela Infantil, nuestro municipio perderá un recurso social fundamental, por la voluntad de un equipo de gobierno que considera que la educación es una competencia de segunda fila y un negocio.

Exigimos una Escuela Infantil Pública tanto en su titularidad, gestión, y proyecto educativo.

Hoy 27 de abril de nuevo, numerosos colectivos ciudadanos, AMPAS, asociaciones juveniles, culturales, partidos políticos, sindicatos, y numerosas familias vuelven a reivindicar una educación infantil pública en Benicàssim.

Por todo ello, nuestro grupo municipal, realiza la siguiente propuesta de acuerdo:

PROPUESTA DE ACUERDO

Instar con carácter urgente a la Consellería de Educación que incluya la Escuela Infantil Municipal de Benicàssim dentro de la red pública de centros infantiles.

Dejar sin efecto el acuerdo plenario que aprobó la gestión indirecta del citado centro educativo.

Fdo:Sebastián Esparducer.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.