EL PSOE TORNA A REBUTJAR ELS TRENS DE RODALIES AL BAIX MAESTRAT I ALT PALANCIA

Ahir a últimes hores de la vesprada concloïa el debat dels pressupostos generals de l’Estat per al 2006,

De les prop de 20 referents a les comarques de Castelló, només es van acceptar, fa quasi un mes, dos d’elles, que era millorar la línia fèrria Sagunt-Palancia Terol, i la compra de terrenys costaners per part del Ministeri de Medi Ambient; Torre la Sal, Renegà, Albufera Orpesa i Quadro de Santiago)

La resta d’esmenes, que no van poder prosperar al Congrés, per veto del PP o per la negativa del PSOE, van passar al Senat, i aquelles que van ser aprovades per la majoria de la cambra alta, tornen al Congrés per ser ratificades o no.

[@more@]

Dos de les esmenes als pressupostos , que el PSOE va rebutjar en la primera presentació al Congrés, van tornar a ser presentades al Senat, i van comptar amb el vot del PP i CIU, fet que les van traure endavant, i tornaran al Congrés ahir, on el PSOE les va tornar a rebutjar

Per tant, el PSOE ha tornat a rebutjar de nou, per dos cops consecutius:

– Dotar de servei de trens rodalies entre Castelló Vinaròs ( 1.200.000 €)

– Millorar (recuperar/implantar) servei de rodalies entre València-Castelló a Sagunt i Caudiel ( 1.200.000 €)

Aquestes dos esmenes, havien estat rebutjades sistemàticament pel PP quan estava al Govern, i ara, miraculosament, li donen suport al Senat, i en canvi, al tornar al Congrés, el PSOE les ha tornat a impedir

Cal recordar que es tractaven de quantitats assumibles, que suposarien per una banda, dotar de trens de rodalies des de Castelló a Vinaròs, amb parada a tots els pobles del litoral, ( quan actualment només es compta amb dos trens regionals), no caldria construir noves vies, ni noves estacions, ni cap infraestructura nova, només, posar a circular nous trens; aquesta actuació és vital per al Baix Maestrat i la Plana Alta

En el cas de la línia València Castelló -Sagunt-Caudiel, es tracta de potenciar i millorar el servei, que ja es dóna “ a més oferta i millora del servei, s’aconseguiria un major ús, dinamitzant moltíssim la vida de l’Alt Palancia, la falta d’inversions en aquesta via la va fent menys valorada, amb el perill que a curt termini es faça desaparèixer. A més de facilitar l’enllaç del Palància amb les àrees metropolitanes tant de València comde Castelló


Des d’EU s’ha lamentat la falta de sensibilitat del PSOE respecte als trens de rodalies “ hem vist com a l’hora de la veritat, s’aposta pel mateix model ferroviari que el PP, AVE i trens faraònics, i no per solucionar el problema dels treballadors i treballadores i estudiants., i més quan es tractava d’una quantitat assumible i gens desproporcionada”.

EU referma el seu compromís per continuar lluitant per aconseguir un tren digne a les comarques de Castelló.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.